Groepswerking Scouts Boven-Lo

Scouts Boven-Lo is een scoutsgroep in het Leuvense (Kessel-Lo) met ongeveer 300 leden. Alle kinderen en jongeren tussen 6 en 17 jaar, jongens & meisjes zijn bij ons welkom. De groepen waarin we spelen zijn leeftijdsgebonden en noemen we takken. Voor de eenvoud drukken we ons hier uit in leerjaren, maar eigenlijk is vooral de leeftijd belangrijk, en niet zo zeer de schoolprestaties.

Door het grote aantal inschrijvingen zijn de Kapoenen al enkele jaren onderverdeeld in de Kapeloenen en de Piepeloenen.

• Kapoenen: 1e en 2e leerjaar, jongens & meisjes
  • Kabouters: 3e - 5e leerjaar, meisjes
  • Welpen: 3e - 5e leerjaar, jongens
  • Jonggidsen: 6e leerjaar - 2e middelbaar, meisjes
  • Jongverkenners: 6e leerjaar - 2e middelbaar, jongens
  • Givers: 3e en 4e middelbaar, jongens & meisjes
  • Nitak: 5e middelbaar, jongens & meisjes
  • AKABE: Kinderen en jongeren met een beperking

1e Keer?

Is het de eerste keer dat je naar de scouts komt? Je bent meer dan welkom! Kom gerust eens meedoen om te zien of je het leuk vind of niet. Als je aankomt zal je direct leiding en groepsleiding zien staan, die je op weg helpen naar de juiste tak. Je kan 3 keer naar een vergadering komen zonder dat je bent ingeschreven. Vanaf de 4e keer moet je ingeschreven zijn, zo ben je blijvend verzekerd op onze scoutsactiviteiten.

Inschrijven kan je doen via de inschrijftool op de scoutssite die in het begin van het scoutsjaar geactiveerd is. Als je doorheen het jaar aansluit kan je je inschrijven via de groepsleiding.

Vergaderingen

Wij noemen onze activiteiten voor de leden vergaderingen, misschien een wat rare naam voor onze bosspelen, zoektochten... maar dat went vrij snel. Deze gaan normaal elke zondag door, van 14 uur tot 17.30 uur aan onze lokalen (achter de kleuterschool van Bovenlo).

Groepsvergaderingen

Na sommige scouts activiteiten is er een vrije vergadering, we spelen dan allen samen op zondagnamiddag van 14 tot 16 uur.

Avond Vergaderingen

Wanneer onze leden (en leiding) geplaagd worden door een examen-epidemie, houden we zaterdagavond vergaderingen voor alle takken (op vraag van ouders). Op de volgende uren:

• 17u30-19u30: Kapoenen, Kabouters, Welpen
  • 19u30-21u30: Jongverkenners, Jonggidsen, Givers
  • 19u30-22u00: Nitak

Kampen

Onze kampen gaan allen door tussen 10 en 31 juli. Enkel de Jonggidsen, Jongverkenners en Givers gaan op tentenkamp, de Nitak doet een buitenlands trekkamp.

Uniform

Dit bestaat enkel uit een grijze das met een blauwe rand. We verwachten dan wel dat al de leden hun das dragen op de vergaderingen. De leiding draagt een donkergrijze pull met op de borst hun roepnaam en op de achterkant het logo van scouts Boven-Lo

De Bovenlopers

Alle vergaderingen en activiteiten worden aangekondigd in onze maandelijkse nieuwsbrief: De Bovenlopers. Je kan de nieuwsbrief enkel via de website of via mail bekijken. Je kan hiervoor inschrijven via de site. ODMUL (Ouders Dit Moet U Lezen) is de speciale rubriek in De Bovenlopers waarin belangrijke informatie zoals kampdata en groepsactiviteiten aangekondigd worden.

Waar?

De scoutslokalen liggen achter de kleuterschool en naast de kerk van Boven-Lo, een gehucht binnen Kessel-lo (Leuven). Ter hoogte van Heidebergstraat 266, 3010 Kessel-Lo.

Privacy

Onze scouts- en gidsengroep hecht veel belang aan de privacy van leden, leiding, ouders en sympathisanten. In deze privacyverklaring leggen we uit welke persoonsgegevens we verzamelen en verwerken. We doen dit steeds in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG of GDPR).